Canada

12 juni 2014 - Toronto, Canada

Toen ik aankwam in Frankfurt, moest ik eerst met de bus naar de terminal. Dat ritje koste mij al een kwartier. Eenmaal in de terminal kom je erachter dat je in de verkeerde terminal zit dus nog een klein uurtje lopen en met de trein (50 minuten). Ik was net op tijd in mijn volgende vliegtuig. De vlucht naar Toronto duurde ongeveer 8 uur. Ik zat naast een Duitse man die de hele tijd maar aan het babbelen was met mij. De grap is dat hij geen Engels kan en ik geen Duits. De oplossing: gewoon overal maar ja op zeggen.

Toen ik aankwam in Toronto, moest ik eerst een kilometer lange gang doorlopen. Gelukkig waren er wel van die loopbanen. Daarna moest in me inchecken voor de vlucht naar Amerika. Mijn paspoort deed het ook niet dus ging ik hulp halen. En al deed hij het wel had ik toch hulp nodig, want dat apparaat stond op Chinees ingesteld. Toen ik was ingecheckt, moest ik voorbij de douane. Mensen zeggen dat je geen grap uit moet halen, maar met deze man kun je wel lachen. Hij vertelde mij ook dat er goed nieuws was. Iets met dat Brazilië en Colombia 1-1 is en dat heel Europa blij is.

Na de douane moest in door die poortjes heen maar alles was goed. Nu zit ik bij de gate te wachten op 20:25 (mijn tijd in Canada) op mijn vliegtuig. Er zitten allemaal van die echte Amerikanen om me heen (echt verschrikkelijk dik) een vrouw blijft maar chocolade eten.

Ik hoop dat deze laatste vlucht ook goed gaat en dat Jeroen (mijn oom) mij op tijd komt ophalen.

(P.S: ik heb perongeluk bij het custom from 14 juni ingevuld. Niemand die iets heeft gemerkt. Ik heb een stempel)

1. Josan:
    13 juni 2014
    Potverdorie, wat een avontuur zo in je eentje, dapper hoor!

Maar zoals we al voorspeld hadden; jij vindt je weg wel :)
    Nu alleen nog hopen dat uncle J. je niet vergeet op te pikken in Detroit..

Ik kijk uit naar je volgende verhaal!
  2. Arianne:
    13 juni 2014
    Jorick, je hebt het helemaal in je eentje gedaan! Ik ben zo trots op je!! Heel veel plezier
  3. Wim Verbaan:
    10 juli 2014
    Nou, jij gaat het helemaal maken in Uncle Sam. Je hebt een goede schrijfstijl en ik hoor graag meer over je belevenissen.
    En...als je terugkeert (als!) dan kom je wellicht nog eens langs bij die ouwe buurman van je.